آسیا و اقیانوسیه، پیشگام تحول اپراتورهای مخابراتی به فناوری

تبلیغات بنری

یک پایگاه داده اخبار تحلیلی (-) را انتخاب کنید:

ILNA مطالعات اخیر انجام شده توسط مرکز Omdia نشان داد که سه NTT ، چین مخابرات و SK Telecom موفق به تجربه بیشترین پیشرفت در این انتقال شدند ، که به وضوح نقش برجسته آسیا و منطقه اقیانوس آرام را در هدایت این تغییر نشان می دهد.

این تغییر فقط یک گام استراتژیک نیست ، بلکه پاسخ مستقیم به چالش های مالی و فن آوری منتسب به تحلیلگران ارشد Omdia Matthew Raydia به هزینه های بالای ایجاد یک شبکه 5G و رشد محدود درآمدهای ارتباطی است.

وی تأیید می کند که شرکت های موفق از راه دور در مدل Techco سازمانهایی برای برنامه هایی هستند که علاوه بر ارتباطات ، خدماتی مانند “هوش مصنوعی ، کلانشهر ، محاسبات ابری و اینترنت اشیاء” و اجرای این تحول دیجیتالی در بخش ها و بازارهای خاص را ارائه می دهند.

اما آیا اپراتورهای دیگر می توانند این مسیر را ادامه دهند یا در مدل ارتباطی سنتی به دام می افتند؟

آخرین تجزیه و تحلیل مرکز OMDIA نشان می دهد که سه بهترین اپراتور در رده بندی TechCo شامل NTT ، چین مخابراتی و SK Telecom است که همه آنها اهل آسیا و اقیانوسیه هستند. این نشان دهنده رهبری منطقه در تحول اپراتورهای Telco (TechCo) است.

مرکز OMDIA اظهار داشت که این مطالعه عملکرد دوازده ارائه دهنده ارتباطات را در زمینه ارتباطات ارزیابی کرده است که این یک راهنمای نهایی نیست ، اما این یک تحلیل از اپراتورهایی است که انتقال موفقیت آمیز تری به مدل شرکت فناوری انجام داده اند.

این نتیجه تعدادی از عوامل اصلی است که مهمترین آنها سرمایه گذاری گسترده در فن آوری های مدرن است. اپراتورهای آسیایی سرمایه گذاری زیادی در هوش مصنوعی ، کلانشهر ، محاسبات ابری و اینترنت اشیاء انجام داده اند.

چین ، ژاپن و کره جنوبی پیشگام شبکه های 5G و زیرساخت های دیجیتال هستند و به آنها امکان ارائه خدمات پیشرفته تری را می دهد. تمرکز بر روی خدمات دیجیتال و تحول سازمانی عامل دیگری است ، نه اینکه روی ارتباطات سنتی تمرکز کنید ، اپراتورهای را برای ارائه خدمات دیجیتالی نظارتی هدایت کنید.

اپراتور موبایل چین در این زمینه در رده اول قرار دارد و 4.9 ٪ از درآمد خدمات دیجیتال را دریافت می کند و این نشانگر تغییر در مدل تجاری خود است. مدل تجاری مبتنی بر برنامه عامل دیگری در این انتقال است.

همانطور که اشاره کردیم ، تحلیلگران ارشد OMDIA MATTHEW RODID تأیید کردند که هزینه بالای استقرار 5G و فیبر ، به همراه خدمات کم ارتباطی ، بسیاری از شرکت های ارتباطات را به وجود آورده است تا شرکت های فناوری خود را دوباره برقرار کنند. اپراتور موفق در مدل Techco برنامه ای است که به برنامه هایی متکی است که خدماتی مانند هوش مصنوعی ، سرمایه ، محاسبات ابری ، IoT را ارائه می دهد و می تواند تحول دیجیتالی بازارهای عمودی خصوصی را اجرا کند.

با توجه به افزایش هزینه های زیرساخت 5G و رشد درآمد کم ارتباطی ، اپراتورها باید به سمت مدلهای تجاری مبتنی بر فناوری حرکت کنند. این انتقال شامل مزایای بسیاری است که مهمترین آنها با ارائه خدماتی از قبیل محاسبات ابری ، امنیت سایبری ، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها ، درآمد متنوعی است.

افزایش رقابت همچنین عامل مهمی است که به این شرکت ها اجازه می دهد تا موقعیت خود را در برابر غول های فناوری مانند گوگل و آمازون حفظ کنند. بهبود هزینه با استفاده از برنامه ها و خدمات دیجیتال به جای زیرساخت های سنتی نیز نقش مهمی در موفقیت این تغییرات دارد.

برای موفقیت در این راستا ، اپراتورها برای تمرکز بیشتر روی تحول دیجیتال و نوآوری باید واحدهای مستقل TechCO را ایجاد کنند. نمونه های موفقیت آمیز این رویکرد شامل Telefónica Tech است که به عنوان یک واحد مستقل برای خدمات دیجیتال و امنیت سایبری کار می کند و موفق شد رتبه خود را در مکان چهارم متحد کند.

اپراتور E & Entembrise همچنین یک بخش فناوری مستقل برای ارائه خدمات دیجیتالی به شرکت ها ایجاد کرد. همچنین ، اپراتورهای AT&T از ایالات متحده ، Vodafone از انگلستان و Etisalat از امارات متحده عربی همه در پنجم قرار دارند که این نشان دهنده تلاش های بین المللی در این انتقال فناوری است.

تجزیه و تحلیل OMDIA نشان می دهد که آسیا و اقیانوسیه پیشگام در تبدیل اپراتورهای ارتباطات به Techco هستند. این تغییر به دلیل سرمایه گذاری در فن آوری های جدید ، تحول سازمانی و تمرکز بر خدمات دیجیتال است.

با افزایش هزینه های زیرساخت ها و کاهش درآمدهای سنتی ، اپراتورها باید یک مدل تجاری نرم افزار TECCO را اتخاذ کرده و شاخه های مستقلی را برای حفظ تمرکز و نوآوری ایجاد کنند.

بنابراین ، جایی که غول های ارتباطی در سراسر جهان راه را به مدل Techco هموار می کنند ، این انتقال دیگر یک ضرورت غیرقابل اجتناب نیست. کسانی که در مهاجرت ناکام هستند ، با “ارتباطات سنتی با نرم افزار و هدایت داده ها” با چالش های جدی در رقابت و تولید درآمد روبرو خواهند شد.

در همین حال ، “اپراتورهای فناوری ایران” ، مانند اولین موبایل ، که قبلاً تلاش خود را برای تغییر و بازی در فناوری نشان داده اند ، اگر می خواهند موقعیت رقابتی خود را در منطقه حفظ کنند ، باید به این تغییرات “سریع و واضح تر” پاسخ دهند.

ایران با شبکه های توسعه 5G ، قابلیت های ابری و افزایش تقاضای بازار برای خدمات مبتنی بر داده ها ، در حال تغییر است که تنها با پرش به مدل Techco می تواند از فرصت های جدید استفاده کند.

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری entekhab

دیدگاهتان را بنویسید