IRNA: بررسی شبکه های اجتماعی در سراسر جهان نشان می دهد که اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است و به دلیل گرانش بصری و امکانات مداوم توانسته است مکان بسیار خوبی در کشور ما پیدا کند.
با این حال ، شبکه اجتماعی توسط بیشتر کشورهای آسیایی و سایر کشورهای جهان استفاده می شود. البته دلایل مختلفی برای محبوبیت این پلتفرم در ایران وجود دارد که برخی از آنها مهمترین آنهاست.
اگرچه ویژگی های اینستاگرام ، از جمله پخش مستقیم و داستان پردازی ، کانون بسیاری از طرفداران بین المللی بود ، اما عدم توانایی بارگیری فیلم های طولانی هنوز هم یک مشکل در این شبکه اجتماعی است. مشکلی که با اضافه کردن IGTV در سال ششم بسیار حل شده است ، اما هنوز گزارش های فیلم های طولانی و ناسالم در اینستاگرام به کاربران است.
اینستاگرام در ایران شبیه به سایر شبکه های اجتماعی خارجی مانند Facebook ، X و YouTube Filter است. البته این شبکه تا 2 ژانویه 2009 باز بود ، تنها 7 روز در آشفتگی هایی که از 2 ژانویه ممنوع شده بود ممنوع و انحلال شد و بسیاری از شرکت ها و فعالیت ها به ویژه در اپیدمی تورونا فعال شدند.
با التهاب عمومی 2 ، اینستاگرام دوباره فیلتر شده است. نقدینگی که این شرکت ها معتقدند با بازگشت صلح برطرف می شود و فعالیت های آنها را از سر گرفت. اما تاکنون این انتظار برآورده نشده است.
به طور کلی ، مسئله انحلال اینستاگرام به دلایل مختلف نه تنها در ایران ، بلکه در سایر کشورها مانند هنگ کنگ ، روسیه و چین نیز تحمیل شد و این محدودیت به دلیل موضوعات مختلفی مانند چین و مسائل سیاسی روسیه با روسیه بود ایالات متحده به عنوان گارد اصلی اینستاگرام و مسائل داخلی.
تصویر زیر نشان می دهد که فیس بوک پرکاربردترین رسانه های اجتماعی در جهان است ، با درگیری و محبوبیت در کشورهای مختلف و فقط در ایران ، بالاترین استفاده از ارتباطات اجتماعی متعلق به اینستاگرام است. ونزوئلا برجسته ترین کاربران YouTube و Vkontakte ، یک شبکه اجتماعی مشهور در روسیه را شناسایی کرده است.
اندازه گیری شبکه های مختلف اجتماعی در قاره آسیا در طرح نوار بعدی ظاهر می شود و فیس بوک در صدر جدول قرار دارد. YouTube و Twitter مقام دوم و سوم در آسیا است و اینستاگرام که در ایران محبوب است ، با 4.9 ٪ مقام چهارم را دارد.
فیس بوک و یوتیوب محبوب ترین در جهان مانند آسیا است و اینستاگرام در رده سوم قرار دارد. توییتر ، سومین شبکه اجتماعی محبوب در آسیا ، در رتبه دوازدهم جهان قرار گرفت تا نشان دهد که علاقه آسیا به وضوح بالاتر از سایرین جهان است.
شاید یکی از دلایل این تفاوت بین آسیایی ها در توییتر ، تحولات بسیاری باشد که در طول سالها در خاورمیانه رخ داده است و توییتر بهترین رسانه برای تفکر آن است.