ماجرای نمرات زیر ۶ درس ریاضی ۶۵۰ دانشجو در دانشگاه شریف / مدیر آموزشی شریف: عده‌ای با شلوغ کردنش قصد رسانه‌ای کردن آن را داشتند؛ مساله حادی نیست

تبلیغات بنری

یک پایگاه داده اخبار تحلیلی (-) را انتخاب کنید:

TASNIM: طبق روزنامه شریف ، در پاییز ، میانگین درجه 5 دانشجو در دانشگاه فناوری شریف در درس ریاضیات 2 کمتر از 5 بود و این یک رکورد برای این درس است.

در روزهای اخیر ، اخبار دانشگاه فناوری شریف در زمینه آموزش منتشر شده است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. براساس گزارش ها ، در ارزیابی اخیر دوره “ریاضیات عمومی 2” ، 650 دانشجو در دانشگاه کمتر از 6 سال و بسیار مهم بودند.

* داستان زیر 6 سال ریاضیات در دانشگاه شریف

دروس ریاضیات عمومی 1 ، 2 و فیزیک 1 و 2 اولین سال لیسانس برای همه دانشجویان دانشگاه فناوری شریف ، یکی از بحث برانگیزترین دوره های این دانشگاه است و دانشجویان برای سالها خستگی ، اندازه بالا از مواد و روشهای بحرانی.

*650 دانش آموز کمتر از 6 ثبت نام می کنند!

براساس روزنامه شریف ، در پاییز سال 1403 ، درس Math 2 به عنوان زیر مجموعه برای دانشجویان اول دانشگاه 1402 و قبل از آن ارائه شد. در این دوره ، 740 دانش آموز پیوستند ، اما در آخرین روزهای ترم ، 90 نفر تصمیم گرفتند اضطراری (W) را از بین ببرند. سرانجام ، در پایان ترم 650 دانش آموز طول کشید. پس از تصحیح مقالات ، میانگین نمرات به 23 از 20 رسیده است که این سابقه تاریخی این درس است.

اساتید این درس تصمیم گرفتند نمرات دانشجویان را بر اساس میانگین تا 11 تعیین کنند. با این ترتیب ، دانش آموزانی که دارای مدرک بالاتر از 6 نفر هستند ، گذشتند. با این حال ، بیش از 300 دانش آموز نتوانستند 10 (معیارهای پذیرش) را ثبت کنند و در این درس رد شدند.

“میانگین 23 درجه 53 نشانگر ضعف و ناکارآمدی عمیق در برنامه ریزی مناسب و اجرای آموزش است.” سختگیری غیر ضروری و بیش از حد تعدادی از اساتید و مشکلات ساختاری. “

*مدیر آموزشی شریف: مشکل تیز نیست و قابل حل است

ما برای یافتن دلیل آموزش این دانشگاه ، مارتزا امینی ، مدیر آموزشی دانشگاه شریف را نامیدیم.

امینی در برخی از رسانه ها گفت: “این یک رویداد داخلی برای دانشگاه است و برخی در تلاش بودند تا آن را به رسانه ها تبدیل کنند.”

وی گفت: “این یک مسئله واقعی نیست و می تواند در دانشگاه حل شود.” ما تعدادی از کیفیت آموزشی را در دانشگاه شلوغ به ارمغان نخواهیم آورد.

* تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف

اما این در دانشگاه شریف ابعاد مختلفی دارد که نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق تر دارد. به عنوان مثال:

عوامل آموزشی و آموزشی: لازم است مطالعه کنید که آیا روشهای تدریس مورد استفاده در درس ریاضیات عمومی 2 مطابق با نیازها و میزان دانش دانش آموزان است. بررسی محتوا ، استفاده از روشهای آموزشی جدید و تقویت رابطه معلم و دانش آموز.

آمادگی دانشجویی: یکی از دلایل ممکن برای به دست آوردن نمرات پایین می تواند این باشد که دانش آموزان در پیش زمینه ها و مفاهیم اساسی ریاضیات آماده نیستند. در این حالت ، ارائه دوره های جبرانی و ارتقاء نشاط علمی برای دانشجویان می تواند مفید باشد.

استرس و استرس روانشناختی: زندگی دانشجویان ، به ویژه در بالاترین دانشگاه ها ، با تنش و استرس همراه است. این عوامل می تواند تأثیر منفی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان بگذارد. ارائه مشاوره و پشتیبانی روانشناختی می تواند به کاهش این فشارها کمک کند.

روشهای رتبه بندی: آیا آزمون ریاضیات عمومی 2 سطح دانش دانش آموز را به درستی ارزیابی کرده است؟ ممکن است نیاز به بررسی نوع سؤالات و تصحیح معیارهای ارزیابی وجود داشته باشد.

*توضیح رئیس دانشگاه: امتحان تنها یکی از مؤلفه های ارزیابی نتیجه است

سید عباس موسافی ، رئیس دانشگاه شریف گفت: “با دیدن درجه پایین دانشجویان ، جلسه ای برگزار شد و تصمیم گرفت که این دانشجویان دوباره امتحان کنند.” این تصمیم پس از بررسی های دقیق و به دلایل مختلف گرفته شد.

وی همچنین توضیح داد که این تصمیم به دلیل برخی از استدلال ها و دلایل علمی و آموزشی بوده است. امتحان تنها یکی از مواد تشکیل دهنده نتیجه نتیجه است. این ارزیابی شامل حضور در کلاس ، حل تمرینات ، ده ها آزمایش میان مدت ، ده ها امتحان نهایی و کل این نتیجه نهایی است.

با این حال ، شورای اتحادیه دانشجویی به دانشجویان در مورد کار دانشکده ریاضیات پاسخ داد: “Rexam نمی تواند در معرض اصلاحات اساسی باشد. به جای پذیرش مسئولیت و اصلاح روش های اشتباه ، برخی از اساتید دانشکده ریاضیات سعی در تنظیم مجدد و بدتر از آن دارند. سعی کنید همه مشکلات را با دانش آموزان یک بار دیگر قرار دهید. در پایان ، من آزمایشی را رد کردم که مشکل اصلی را حل نمی کند.

بالاخره …

نتایج اخیر دوره “ریاضیات عمومی 2” در دانشگاه فناوری شریف نه تنها نگرانی های بسیاری را در مورد کیفیت آموزش و ارزیابی در این دانشگاه معتبر ، بلکه هشدار سیستم آموزش عالی ایران ایجاد کرده است. ضعف در برنامه ریزی و اجرای مناسب آموزشی ، که منجر به میانگین نمرات پایین می شود ، نیاز به تحقیقات عمیق در مورد ساختارهای آموزشی و ارزیابی های فعلی دارد.

این نشان دهنده نیاز به اصلاحات اساسی در سیستم آموزش است. از بررسی محتوای آموزشی و آموزشی گرفته تا انگیزه و کاهش فشارهایی که دانش آموزان با آن روبرو هستند. همچنین ، روش های ارزیابی باید به گونه ای بهبود یابد که بتواند سطح دانش و توانایی های دانش آموزان را منعکس کند.

اگرچه عمل مجدد تلاشی برای جبران این وضعیت است ، اما به نظر می رسد فقط یک راه حل موقت است ، نه یک راه حل دائمی و اساسی. نارضایتی و علایق دانش آموز حاکی از لزوم پذیرش مسئولیت و اتخاذ روشهای جدید آموزشی و اداری است که می تواند شرایط آموزشی را بهبود بخشد و اعتماد متقابل بین دانشجویان و اساتید را در دراز مدت افزایش دهد. اصلاحات واقعی و طولانی باید شامل تغییرات فرهنگی و ساختاری برای تمرکز بر افزایش کیفیت آموزش و تجربه دانشگاهی دانش آموزان باشد.

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری entekhab

دیدگاهتان را بنویسید