کافه‌ها در ایران بالای ۱ میلیارد دلار گردش مالی دارند/ بیشتر تجهیزات کافه‌ها وارداتی است / تحریم‌ها روی واردات قهوه اثر گذاشته/ قهوه در ایران نسبت به ده سال گذشته خیلی ارزان فروخته می‌شود/ اگر یک اسپرسو ۱۰۰ هزار تومان هم باشد، ۱ دلار می‌شود، اما سال ۹۰، برای یک قهوه اسپرسو ۵ هزار تومان پرداخت می‌کردیم که ۵ دلار می‌شد

تبلیغات بنری

یک پایگاه داده اخبار تحلیلی (-) را انتخاب کنید:

این کافه در ایران در طی پنج سال گذشته شاهد رشد بی سابقه ای بوده است. فرهنگ این کافه به همراه نوشیدن قهوه که امروزه شیوع آن نبود ، به یک کار روزانه برای شهروندان تبدیل شده است. مشکل جایی است که جرقه اساسی به وجود آمد که ایرانیان به کافه علاقه مند شدند؟ این علاقه به جامعه ایران در قهوه و کافه نیز منجر به عملکرد و چرخش بسیار خوبی در این زمینه شد که از نظر اقتصادی جامعه شناسی است.

“ما حدود 6000 کافه در ایران داریم.” کافه ها دارای مجوز بودند و برخی از کافه ها در این فرآیند شرکت می کنند و ما آنها را در آمار آورده ایم. حدود 6000 نفر در کار کافه ها شرکت می کنند. برخی در کافه ها هستند ، برخی در تهیه مواد اولیه فعال هستند. به استثنای تهران ، شهر منشاد ، شیراز و صفان در درمان قهوه قوی هستند.

وی در مورد چرخش صنعت قهوه در ایران گفت: صنعت کافه جهان به نوبه خود 5 میلیارد دلار دارد. قهوه همچنین به نوبه خود حدود 5 میلیارد دلار دارد. در ایران سال گذشته حدود 6000 تن قهوه وارد شد که بیش از ده برابر بیشتر از سالهای گذشته بود. به طور کلی ، کافه ها در ایران بیش از 5 میلیارد دلار دارند. بیشتر تجهیزات کافه وارد می شوند و معمولاً از ایتالیا و Torky وارد می شوند. بخش کوچکی در ایران تولید می شود ، اما ما در دکوراسیون کافه مشکلی نداریم ، اما چالش اصلی کافه کاملاً وارداتی است. قهوه عمدتاً از آفریقا و آمریکای جنوبی وارد می شود. ما از هند به کلمبیا و برزیل وارد می کنیم ، اما این مستقیم و از دبی وارد نمی شود. این تحریم ها واردات قهوه را تحت تأثیر قرار داده است.

سافاری در مورد قیمت قهوه در ایران گفت: قهوه در ایران طی ده سال گذشته بسیار ارزان است. ” اگر اسپرسو 4000 دلار باشد ، 4 دلار خواهد بود ، اما در سالی که ما قهوه اسپسو را به 4000 دلار پیشنهاد خواهیم داد که 2 دلار خواهد بود. قهوه یک کافه با تمام مواد اولیه خارجی است. در کشورهای اروپایی ، قهوه حدود 1 تا 2 یورو است. در اوایل سال ، پیش بینی می شد که بزرگ شدن قهوه دو برابر شود ، اما در سال ما حدود 2 درصد از بزرگ شدن قهوه را داشتیم. ما قهوه ای را که برای حدود 2 تومن خریداری کردیم خریداری می کنیم. این مانند قیمت کافه ها برای وزن کردن قهوه و دیدن مقدار قهوه ای که به من می دهد ، نیست. هزینه های جانبی مانند اجاره ، اشتغال ، مواد اولیه و تجهیزات نیز در قیمت قهوه مؤثر است. در صورت فروش 2 شکمبه در روز ، کافه ممکن است سود نرود. آنها همچنین نرخ مالیات بالایی برای کافه ها دارند.

معاون رئیس جمهور اتحادیه کافه های تهران در مورد دلیل رشد کافه های ایران و تمایل به خوردن قهوه طی ده سال گذشته گفت: در سالهای اخیر ، رابطه ما با دنیای غرب ، که همچنین یک دانشمند قهوه بوده است ، به تدریج ، افزایش یافته است و این بر قهوه در ایران تأثیر گذاشته است. با توجه به اینکه ما در ایران فضاهای مختلفی نداریم و می توانیم یکدیگر را در بستر کافه ببینیم ، مردم تمایل جدی به کافه ایجاد کرده اند. این نه تنها در ایران است و در ده سال گذشته ، چین به کافه و قهوه نقل مکان کرده است. کافه ها در چین ایجاد شده اند که ممکن است شبیه اروپا نباشد. به نظر من ، کافه ها سالم ترین فضاهایی هستند که می توانند در آن زمان هزینه کنند و اصلاً بد نیست که این فضا را بیشتر کنید.

صفرون در مورد بسته شدن کافه ها در ماه رمضان گفت: حدود 6000 کافه در تهران کار می کند و مخاطبان رستوران و کافه نزدیک به یکدیگر خواهند بود. برخی از مشاغل برای ماه رمضان آزاد شد ، اما کافه ها و فروشگاه های بستنی از ماه رمضان برداشته شدند. در خارج و اسنپ نیز محدود است و این خیانت به صنعت کافه است. در ماه رمضان ، هتل ها ، کیوسک ها و سوپر مارکت ها سوپر مارکت های بستنی و قهوه را می فروشند ، اما کافه های دارای مجوز نمی توانند کار کنند.

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری entekhab

دیدگاهتان را بنویسید